Wat doet Balkenende nu?

Hij lijkt helemaal van het toneel te zijn verdwenen.

Ik moet erbij zeggen dat ik in het diepe zuiden van België woon, dus het is mogelijk dat ik iets heb gemist...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

" Na enkele maanden 'sabbatical' kondigde Balkenende aan dat hij een hoogleraarschap opneemt aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Hij doceert er 'Governance, Institutions & Internationalisation'.

Op 31 januari 2011 kondigde Ernst & Young aan dat vanaf 1 april 2011, Jan Peter Balkenende als partner toetreedt tot Ernst & Young Nederland. Er wordt op zijn rijke internationale ervaring gerekend voor het verlenen van advies aan de klanten van de onderneming en aan het internationale topmanagement van de groep. Hij krijgt een leidende rol toebedeeld bij de initiatieven die Ernst & Young ontwikkelt in Nederland en België, zowel voor de invulling van het eigen beleid op het vlak van Corporate Responsibility als voor de dienstverlening aan de cliënten. Hierbij zal hij voornamelijk de klanten bijstaan die actief zijn op het snijvlak van de publieke en de private sector.

Balkenende bleef nauw betrokken bij de activiteiten van het CDA en sprak onder meer het congres toe dat op 2 april 2011 Ruth Peetoom tot nieuwe voorzitter verkoos. Als eerbetoon voor zijn bijdrage tot de christendemocratie werd door het CDA een 'Jan Peter Balkenende-award' in het leven geroepen, jaarlijks toe te kennen aan een jongere die een bijzondere bijdrage heeft geleverd aan de ontwikkeling van het christendemocratisch gedachtegoed."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Peter_Balkenende#Leven_en_werk_na_de_politiek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dhr Balkenende is nog volop actief en aan het werk. Hij zorgt wel ervoor dat hij niet in de media verschijnt (bijvoorbeeld in shows of programma's), dat zou ook niet goed zijn voor het CDA. Wouter Bos doet dat bijvoorbeeld ook niet voor de PVDA.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wikipedia? Zo kan ik het ook :-)

Andere antwoorden (2)

Hij is hoogleraar aan de erasmus universiteit rotterdam, hij geeft Governance, Institutions and Internationalisation.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat hij nou doet? Meer verdienen dan de Balkenende norm! Ze gaan de politiek in om later in het bedrijfsleven bakken met geld te verdienen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
Op de erasmus verdient hij niet meer dan de Balkenende norm eerder minder.